The Marketization of the Education Industry in the Czech Republic.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083558" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083558 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Marketization of the Education Industry in the Czech Republic.
Popis výsledku v původním jazyce
The marketization of nonprofit organizations is of both theoretical relevance and practical importance. In the presented paper, we examined the scope of nonprofit marketization in the post-transitional context of the Czech Republic in order to determinewhether the nonprofit commercial revenues are replacements for or additions to other funding sources. We focused on the Czech education industry. The research sample covered 89 public secondary schools from the South Moravian Region. The methodology wasbased on econometric and statistical methods using linked open data; the time sequence covered three years (2012 ? 2014). We based our approach on the work of McKay et al. (2011), adapted for Czech conditions. The authors used the Herfindahl-Hirschman Index and Modern Portfolio Theory to measure revenue diversification. This enabled the exploration of whether and to what extent the education industry in the Czech Republic has succumbed to market forces.
Název v anglickém jazyce
The Marketization of the Education Industry in the Czech Republic.
Popis výsledku anglicky
The marketization of nonprofit organizations is of both theoretical relevance and practical importance. In the presented paper, we examined the scope of nonprofit marketization in the post-transitional context of the Czech Republic in order to determinewhether the nonprofit commercial revenues are replacements for or additions to other funding sources. We focused on the Czech education industry. The research sample covered 89 public secondary schools from the South Moravian Region. The methodology wasbased on econometric and statistical methods using linked open data; the time sequence covered three years (2012 ? 2014). We based our approach on the work of McKay et al. (2011), adapted for Czech conditions. The authors used the Herfindahl-Hirschman Index and Modern Portfolio Theory to measure revenue diversification. This enabled the exploration of whether and to what extent the education industry in the Czech Republic has succumbed to market forces.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
33rd International Conference Mathematical Methods in Economics. MME 2015. Conference Proceedings.
ISBN
9788026105398
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
853-858
Název nakladatele
University of West Bohemia
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Cheb
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—