Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Marketization of the Education Industry in the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083558" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Marketization of the Education Industry in the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The marketization of nonprofit organizations is of both theoretical relevance and practical importance. In the presented paper, we examined the scope of nonprofit marketization in the post-transitional context of the Czech Republic in order to determinewhether the nonprofit commercial revenues are replacements for or additions to other funding sources. We focused on the Czech education industry. The research sample covered 89 public secondary schools from the South Moravian Region. The methodology wasbased on econometric and statistical methods using linked open data; the time sequence covered three years (2012 ? 2014). We based our approach on the work of McKay et al. (2011), adapted for Czech conditions. The authors used the Herfindahl-Hirschman Index and Modern Portfolio Theory to measure revenue diversification. This enabled the exploration of whether and to what extent the education industry in the Czech Republic has succumbed to market forces.

  • Název v anglickém jazyce

    The Marketization of the Education Industry in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    The marketization of nonprofit organizations is of both theoretical relevance and practical importance. In the presented paper, we examined the scope of nonprofit marketization in the post-transitional context of the Czech Republic in order to determinewhether the nonprofit commercial revenues are replacements for or additions to other funding sources. We focused on the Czech education industry. The research sample covered 89 public secondary schools from the South Moravian Region. The methodology wasbased on econometric and statistical methods using linked open data; the time sequence covered three years (2012 ? 2014). We based our approach on the work of McKay et al. (2011), adapted for Czech conditions. The authors used the Herfindahl-Hirschman Index and Modern Portfolio Theory to measure revenue diversification. This enabled the exploration of whether and to what extent the education industry in the Czech Republic has succumbed to market forces.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    33rd International Conference Mathematical Methods in Economics. MME 2015. Conference Proceedings.

  • ISBN

    9788026105398

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    853-858

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Cheb

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku