Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors of Czech market share growth in European Union

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083837" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083837 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mme2015.zcu.cz/downloads/MME_2015_proceedings.pdf" target="_blank" >http://mme2015.zcu.cz/downloads/MME_2015_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors of Czech market share growth in European Union

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As the Czech Republic is continuously improving it´s market position in European Union,an interesting question arises. What are the forces behind its raising market share? This paper provides a decomposition of Czech market share growth to competitiveness and structural effects with aim to quantify the contribution of individual effects to its increasing market share in European Union. We use Constant Market Shares analysis, using both analytical and econometric approach. The analysis is executed on 25member states of European Union. Time series consist of yearly observation on country-level imports from Czech Republic and European Union, from 1999 to 2014. We follow a model using Törnqvist index systems with symmetric weights. The results suggest that the Czech Republic?s increasing portion in European Union?s imports can be attributed mainly to improvements in its competitiveness and partially to geographical distribution of its exports.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors of Czech market share growth in European Union

  • Popis výsledku anglicky

    As the Czech Republic is continuously improving it´s market position in European Union,an interesting question arises. What are the forces behind its raising market share? This paper provides a decomposition of Czech market share growth to competitiveness and structural effects with aim to quantify the contribution of individual effects to its increasing market share in European Union. We use Constant Market Shares analysis, using both analytical and econometric approach. The analysis is executed on 25member states of European Union. Time series consist of yearly observation on country-level imports from Czech Republic and European Union, from 1999 to 2014. We follow a model using Törnqvist index systems with symmetric weights. The results suggest that the Czech Republic?s increasing portion in European Union?s imports can be attributed mainly to improvements in its competitiveness and partially to geographical distribution of its exports.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 33rd International Conference Mathematical Methods in Economics 2015

  • ISBN

    9788026105398

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    86-91

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Cheb

  • Datum konání akce

    9. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku