Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Destination management in crisis - the case study of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00086222" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00086222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Destination management in crisis - the case study of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Destination management was considered as a mature form of managing a destination (Bieger, 1996). However, the strong process of globalisation and consolidation has made the concept of destination management transformed (Bieger, Laesser, &amp; Beritelli,2011). The cooperation among stakeholders is still the fundamental principal of destination management but its structure and strategy have totally changed. Regarding the strategy, the central point is the market and therefore destination management is focused on production and sales processes. Concerning the structure, changes are connected with the decentralization that is based on small and middle-sized entrepreneurs (a destination of community-type). In this context the most discussed issue is tourism destination governance (Beritelli, Bieger, &amp; Laesser, 2007; Nordin &amp; Svensson, 2007; Baggio, Scott, &amp; Cooper, 2010; Pechlaner, Volgger, &amp; Herntrei, 2012).

  • Název v anglickém jazyce

    Destination management in crisis - the case study of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Destination management was considered as a mature form of managing a destination (Bieger, 1996). However, the strong process of globalisation and consolidation has made the concept of destination management transformed (Bieger, Laesser, &amp; Beritelli,2011). The cooperation among stakeholders is still the fundamental principal of destination management but its structure and strategy have totally changed. Regarding the strategy, the central point is the market and therefore destination management is focused on production and sales processes. Concerning the structure, changes are connected with the decentralization that is based on small and middle-sized entrepreneurs (a destination of community-type). In this context the most discussed issue is tourism destination governance (Beritelli, Bieger, &amp; Laesser, 2007; Nordin &amp; Svensson, 2007; Baggio, Scott, &amp; Cooper, 2010; Pechlaner, Volgger, &amp; Herntrei, 2012).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů