Inovace a jejich význam v cestovním ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00086415" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00086415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovace a jejich význam v cestovním ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě institucionálních směrů teorie regionálního rozvoje bývají často vysvětlovány příčiny regionálních rozdílů. Tyto směry zdůrazňují význam inovací a znalostí pro vznik a udržení konkurenčních výhod. Inovace a schopnost vytvářet inovativní produkty tedy představují pro regiony významnou výhodu, podněcující vznik pracovních míst a jejich ekonomický rozvoj. Neméně významnou roli mají inovace také v oblasti cestovního ruchu. Podle výzkumníků lze implementací inovací odlišit produkt cestovního ruchu, zvýšit jeho konkurenceschopnost a tím také generovat další socioekonomické přínosy. Cílem příspěvku je poskytnout ucelený přehled o využití inovací v destinacích cestovního ruchu, o způsobech implementace a jejich přínosu pro destinace. Inovace jsou zde zmiňovány zejména v souvislosti s aplikací konceptu destination governance, který se inspiruje zkušenostmi z řízení obchodních společností.
Název v anglickém jazyce
Innovation and its significance to tourism
Popis výsledku anglicky
According to the institutional approaches to regional development theories the causes of regional disparities are often explained. These approaches emphasize the importance of innovation and knowledge for developing and sustaining competitive advantage.Innovation and the ability to create innovative products constitute a significant advantage for the regions, stimulating job creation and economic development. Innovation plays an equally important role in the field of tourism. According to the researchers, the implementation of innovation differentiates tourism product, increases its competitiveness and thereby generates additional socioeconomic benefits. The aim of this paper is to provide a comprehensive overview of the utilization of innovation in tourist destinations, its implementation and benefits for destinations. Innovations are also mentioned in connection with the concept of destination governance, inspired by the management of companies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků.
ISBN
9788021081178
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7-13
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pavlov
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—