Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competitiveness of the food producing enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00087094" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00087094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competitiveness of the food producing enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the competitiveness of the food producing enterprises assessed through financial performance in conjunction with the level of customer satisfaction. Competitiveness is perceived through the company's performance, ranked by the modified INFA model, which emphasize the role of the owners of the company in evaluating its financial performance. Meeting the needs of customers is examined through a questionnaire survey. Customer satisfaction is thus a marker of quality of the final production of the enterprise. By linking customer satisfaction and financial performance, measured through the concept of INFA model, there is link between the issues of enterprise competitiveness and the quality of the final production.

  • Název v anglickém jazyce

    Competitiveness of the food producing enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the competitiveness of the food producing enterprises assessed through financial performance in conjunction with the level of customer satisfaction. Competitiveness is perceived through the company's performance, ranked by the modified INFA model, which emphasize the role of the owners of the company in evaluating its financial performance. Meeting the needs of customers is examined through a questionnaire survey. Customer satisfaction is thus a marker of quality of the final production of the enterprise. By linking customer satisfaction and financial performance, measured through the concept of INFA model, there is link between the issues of enterprise competitiveness and the quality of the final production.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDAMBA 2015: International Scientific Conference fo Doctoral Students and Post-Doctoral Scholars

  • ISBN

    9788022542005

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    590-595

  • Název nakladatele

    Vydavateľstvo EKONÓM

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku