Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Popularizace výzkumu a vývoje v českých médiích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00090207" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00090207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-45" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-45</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-45" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-45</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Popularizace výzkumu a vývoje v českých médiích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkum a vývoj představuje klíčový hybný prvek udržování konkurenceschopnosti a zvyšování životní úrovně. Pro zajištění kontinuálního rozvoje výzkumu a vývoje je zásadní, aby bylo dosaženo všeobecného konsensu o důležitosti jeho podpory, překlenutí propasti mezi vědci a běžnými lidmi a růstu zájmu mladých o studium vědecko-technických vysokoškolských oborů. K tomu je využívána popularizace, při níž jsou vědecká fakta distribuována tak, aby zaujala laickou část populace a zažehla v ní zájem o další poznávání. Cílem článku je zhodnotit popularizační opatření v českých médiích a následně stanovit doporučení, která by pozici a efektivnost popularizace posílila. Článek obsahuje stručný přehled existujících popularizačních opatření cílených na děti, mládež a širokou veřejnost, který byl získán prostřednictvím analýzy dostupných informačních zdrojů popularizačních subjektů, emailových konverzací a polostrukturovaných rozhovorů s předními českými popularizátory.

  • Název v anglickém jazyce

    Popularization of research and development in Czech media

  • Popis výsledku anglicky

    Research and development is a key element of keeping the competitiveness and increasing standards of living. For ensuring the growth of research and development it is crucial to reach social agreement on importance of its support, to bridge the gap between the scientists and citizens and to get young people interested in studying science and technical fields. To succeed the tool of popularization is used. Popularization is a process during which the scientific facts are distributed among people in an interesting way that motivates them to seek more information. The aim of this paper is to evaluate the Czech popularization activities distributed through media and to deliver recommendations which would improve the level of popularization in domestic market. The article contains overview of popularization activities targeting the audience of children, youth and general public. The analysis of diverse informational resources, e-mail communications and interviews with front science promoters were used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XIX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků

  • ISBN

    9788021082731

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    357-363

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Čejkovice

  • Datum konání akce

    15. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000391253500046