Popularizace výzkumu a vývoje v českých médiích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00090207" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00090207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-45" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-45</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-45" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-45</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Popularizace výzkumu a vývoje v českých médiích
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum a vývoj představuje klíčový hybný prvek udržování konkurenceschopnosti a zvyšování životní úrovně. Pro zajištění kontinuálního rozvoje výzkumu a vývoje je zásadní, aby bylo dosaženo všeobecného konsensu o důležitosti jeho podpory, překlenutí propasti mezi vědci a běžnými lidmi a růstu zájmu mladých o studium vědecko-technických vysokoškolských oborů. K tomu je využívána popularizace, při níž jsou vědecká fakta distribuována tak, aby zaujala laickou část populace a zažehla v ní zájem o další poznávání. Cílem článku je zhodnotit popularizační opatření v českých médiích a následně stanovit doporučení, která by pozici a efektivnost popularizace posílila. Článek obsahuje stručný přehled existujících popularizačních opatření cílených na děti, mládež a širokou veřejnost, který byl získán prostřednictvím analýzy dostupných informačních zdrojů popularizačních subjektů, emailových konverzací a polostrukturovaných rozhovorů s předními českými popularizátory.
Název v anglickém jazyce
Popularization of research and development in Czech media
Popis výsledku anglicky
Research and development is a key element of keeping the competitiveness and increasing standards of living. For ensuring the growth of research and development it is crucial to reach social agreement on importance of its support, to bridge the gap between the scientists and citizens and to get young people interested in studying science and technical fields. To succeed the tool of popularization is used. Popularization is a process during which the scientific facts are distributed among people in an interesting way that motivates them to seek more information. The aim of this paper is to evaluate the Czech popularization activities distributed through media and to deliver recommendations which would improve the level of popularization in domestic market. The article contains overview of popularization activities targeting the audience of children, youth and general public. The analysis of diverse informational resources, e-mail communications and interviews with front science promoters were used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XIX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků
ISBN
9788021082731
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
357-363
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Čejkovice
Datum konání akce
15. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000391253500046