Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation in public service delivery The case of civic participation in Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00090607" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00090607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation in public service delivery The case of civic participation in Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Participation as such is connected with political, social and civic dimensions. Through participation, citizens can directly or indirectly help to make the public process become more transparent and more effi cient. It allows citizens “to see” into a decision-making process, to understand it, as well as contribute and be able to control it. In practice, civic participation has various forms, it includes both formal civic associations and informal groups of citizens that develop activities in order to solve local problems. In this article we focus on civic participation in the innovation in the provision of public services, i.e. co-creation. Our objective is to map the best practices of co-creation in social innovations at the local government level in Slovakia. The main fi ndings of the analysis are that co-created innovations are mostly initiated by nongovernmental actors.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation in public service delivery The case of civic participation in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    Participation as such is connected with political, social and civic dimensions. Through participation, citizens can directly or indirectly help to make the public process become more transparent and more effi cient. It allows citizens “to see” into a decision-making process, to understand it, as well as contribute and be able to control it. In practice, civic participation has various forms, it includes both formal civic associations and informal groups of citizens that develop activities in order to solve local problems. In this article we focus on civic participation in the innovation in the provision of public services, i.e. co-creation. Our objective is to map the best practices of co-creation in social innovations at the local government level in Slovakia. The main fi ndings of the analysis are that co-created innovations are mostly initiated by nongovernmental actors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    African Journal of Public Affairs

  • ISSN

    1997-7441

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    ZA - Jihoafrická republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    16-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus