Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits Of Supporting Students In Mathematics And Statistics: Evidence From The Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00092276" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00092276 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benefits Of Supporting Students In Mathematics And Statistics: Evidence From The Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mathematics and Statistics Support Centre at Masaryk University in Brno started in the February 2016. It provides assistance in various topics of mathematics and statistics, primarily to the students of Faculty of Economics and Administration. In the paper we present reasons and pedagogical ideas for opening such centre, together with a brief report of the activities during the spring term 2016 and students’ feedback. Furthermore, experience and challenges from the first period of running and organizing MSSC are discussed. The evaluation of the impact of the innovation on study outcomes shows an increase of the success rate in relevant courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits Of Supporting Students In Mathematics And Statistics: Evidence From The Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematics and Statistics Support Centre at Masaryk University in Brno started in the February 2016. It provides assistance in various topics of mathematics and statistics, primarily to the students of Faculty of Economics and Administration. In the paper we present reasons and pedagogical ideas for opening such centre, together with a brief report of the activities during the spring term 2016 and students’ feedback. Furthermore, experience and challenges from the first period of running and organizing MSSC are discussed. The evaluation of the impact of the innovation on study outcomes shows an increase of the success rate in relevant courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    November

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    368-373

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85007193481