Benefits Of Supporting Students In Mathematics And Statistics: Evidence From The Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00092276" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00092276 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benefits Of Supporting Students In Mathematics And Statistics: Evidence From The Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Mathematics and Statistics Support Centre at Masaryk University in Brno started in the February 2016. It provides assistance in various topics of mathematics and statistics, primarily to the students of Faculty of Economics and Administration. In the paper we present reasons and pedagogical ideas for opening such centre, together with a brief report of the activities during the spring term 2016 and students’ feedback. Furthermore, experience and challenges from the first period of running and organizing MSSC are discussed. The evaluation of the impact of the innovation on study outcomes shows an increase of the success rate in relevant courses.
Název v anglickém jazyce
Benefits Of Supporting Students In Mathematics And Statistics: Evidence From The Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Mathematics and Statistics Support Centre at Masaryk University in Brno started in the February 2016. It provides assistance in various topics of mathematics and statistics, primarily to the students of Faculty of Economics and Administration. In the paper we present reasons and pedagogical ideas for opening such centre, together with a brief report of the activities during the spring term 2016 and students’ feedback. Furthermore, experience and challenges from the first period of running and organizing MSSC are discussed. The evaluation of the impact of the innovation on study outcomes shows an increase of the success rate in relevant courses.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
2146-7242
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
November
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
368-373
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85007193481