Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HighSpeed Rail for CEE Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00094405" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00094405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.itregep.cz/cs/akceudalosti/prague-conference-on-cee-countries-railways/2016" target="_blank" >http://www.itregep.cz/cs/akceudalosti/prague-conference-on-cee-countries-railways/2016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HighSpeed Rail for CEE Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European transport strategy promotes the role of railways whereas the key role in passenger transport should be played by high speed lines (HSL). While the core network of high speed lines has already been built up and operated in Western Europe, there Central and Eastern Europe. The region thus offers opportunities for new HSL investment. On the other hand, the construction of HSL is very capitalintensive. Besides that the economic level of Central and Eastern European countries is much lower than in their Therefore, there is a question where and when it is worth to build up HSL in Central and Eastern European (CEE) countries.

  • Název v anglickém jazyce

    HighSpeed Rail for CEE Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The European transport strategy promotes the role of railways whereas the key role in passenger transport should be played by high speed lines (HSL). While the core network of high speed lines has already been built up and operated in Western Europe, there Central and Eastern Europe. The region thus offers opportunities for new HSL investment. On the other hand, the construction of HSL is very capitalintensive. Besides that the economic level of Central and Eastern European countries is much lower than in their Therefore, there is a question where and when it is worth to build up HSL in Central and Eastern European (CEE) countries.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD03000061" target="_blank" >TD03000061: Význam regionálních terminálů vysokorychlostních tratí pro hustotu dopravních proudů a teritoriální soudržnost.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    37

  • Počet zahraničních účastníků

    17

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce