Framing and bias: A literature review of recent findings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00103582" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00103582 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Framing and bias: A literature review of recent findings
Popis výsledku v původním jazyce
Framing bias is an individual decision-making misconception caused by the fact that a person interprets the surrounding world according to a decision frame chosen by her or his subjective opinion. This article aims to review various kinds of factors that cause and affect framing or lead to debiasing, i.e. a decrease in the resulting framing bias. The objective of the study is carried out using a literature review that analyzes recent empirical studies. As a result, numerous factors are identified that according to the studies have an impact on framing. It transpires that four broader groups of these factors can be established – decision situation setup (amount of information, additional presentation of options), experience (knowledge, engagement), effort (attention, complexity, the amount of information to process) and demo-graphics (gender, nationality).
Název v anglickém jazyce
Framing and bias: A literature review of recent findings
Popis výsledku anglicky
Framing bias is an individual decision-making misconception caused by the fact that a person interprets the surrounding world according to a decision frame chosen by her or his subjective opinion. This article aims to review various kinds of factors that cause and affect framing or lead to debiasing, i.e. a decrease in the resulting framing bias. The objective of the study is carried out using a literature review that analyzes recent empirical studies. As a result, numerous factors are identified that according to the studies have an impact on framing. It transpires that four broader groups of these factors can be established – decision situation setup (amount of information, additional presentation of options), experience (knowledge, engagement), effort (attention, complexity, the amount of information to process) and demo-graphics (gender, nationality).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Central European Journal of Management
ISSN
2336-2693
e-ISSN
2336-4890
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
23-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—