Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SOCIAL MEDIA USAGE AND PERFORMANCE: THE CASE OF CZECH REGIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00094782" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00094782 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.nispa.org/files/conferences/2017/CD/index.html" target="_blank" >http://www.nispa.org/files/conferences/2017/CD/index.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SOCIAL MEDIA USAGE AND PERFORMANCE: THE CASE OF CZECH REGIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents first results of research that focused on the usage of Facebook (FB) by Czech regions. The paper presents first findings on practices of 11 regions (from the total 14 regions, the Capital of Prague was excluded due to its specifics, data on 2 regions were not obtained through the used tool). The survey is based on research designs presented during the NISPAcee 2016 conference. Particularly survey design used by Jukic and Merlak (2016), Sinkiene and Bryer (2016) and Urs (2016) were considered, but the methodology was adapted in order to reflect types of posts more. The survey was carried out in the beginning of May 2017. It indicates that regions use FB mainly for ex post informing, rather than for obtaining feedback from citizens. Although one cannot expect that the share of consultation of citizens will be the same as the share of informing, calling for participation is rather sporadic.

  • Název v anglickém jazyce

    SOCIAL MEDIA USAGE AND PERFORMANCE: THE CASE OF CZECH REGIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents first results of research that focused on the usage of Facebook (FB) by Czech regions. The paper presents first findings on practices of 11 regions (from the total 14 regions, the Capital of Prague was excluded due to its specifics, data on 2 regions were not obtained through the used tool). The survey is based on research designs presented during the NISPAcee 2016 conference. Particularly survey design used by Jukic and Merlak (2016), Sinkiene and Bryer (2016) and Urs (2016) were considered, but the methodology was adapted in order to reflect types of posts more. The survey was carried out in the beginning of May 2017. It indicates that regions use FB mainly for ex post informing, rather than for obtaining feedback from citizens. Although one cannot expect that the share of consultation of citizens will be the same as the share of informing, calling for participation is rather sporadic.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50600 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-13119S" target="_blank" >GA16-13119S: Řízení výkonnosti ve veřejné správě - teorie vs. praxe v České republice a v jiných zemích střední a východní Evropy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů