Theoretical aspects of charging public goods - free rider problem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00094814" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00094814 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Teoretické východiská spoplatnenia verejných služieb - problém čierneho pasažiera.
Popis výsledku v původním jazyce
Väčšina rozvinutých krajín implementovala v rámci reforiem verejnej správy nové princípy riadenia do verejného sektoru- New Public Management (NPM). Najvýraznejšou črtou NPM je zavádzanie prvkov trhového mechanizmu do fungovania organizácií poskytujúcich verejné služby: marketizácia verejných služieb. Cieľom marketizácia verejných služieb je kontinuálne zvyšovanie efektívnosti vynakladania verejných výdavkov, kvality verejných služieb, implementácia moderných nástrojov riadenia do verejného sektoru a v neposlednom rade spoplatňovanie verejných služieb. Cena verejnej služby je v mainstreamovej ekonomickej teórii spojená s problémom čierneho pasažiera. Cieľom príspevku je testovanie neoklasickej ekonomickej teórie čierneho pasažiera prostredníctvom vlastného ekonomického experimentu. Závery výskumu odpovedajú na otázku týkajúcu sa ochoty spotrebiteľov verejných služieb platiť za tieto služby, ktorá je dôležitou v poplatkovej politike verejných služieb ako súčasti reformných procesov verejnej správy.
Název v anglickém jazyce
Theoretical aspects of charging public goods - free rider problem
Popis výsledku anglicky
Most of the developed countries have implemented new principles of public sector reform – new approaches to the management of the public sector. A major feature of the new public management (NPM) is the introduction of market type mechanisms (MTM) to the running of public service organizations: the marketization of the public service. The marketization of public services aims at a continuous increase in public expenditure efficiency, continual improvements in public services quality, the implementation of the professional management tools in the public sector, and last but not least, pricing of public services. Price of public services in mainstream economics theory is connected with problem of free rider. The goal of the paper is to test the validity of neoclassical economics free rider theory in own economics experiment. The outcomes of research answer the issue of willingness to pay for public goods that is important for public service pricing policy in public administration reform processes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-13119S" target="_blank" >GA16-13119S: Řízení výkonnosti ve veřejné správě - teorie vs. praxe v České republice a v jiných zemích střední a východní Evropy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interpolis '16. medzinárodná vedecká konferencia doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov. Interpolis '16 : zborník vedeckých prác.
ISBN
9788055712499
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
163-173
Název nakladatele
Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
10. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—