Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial Literacy Testing in the Area of Insurance Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00095931" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00095931 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://iccbif.kbmf.nhf.euba.sk" target="_blank" >http://iccbif.kbmf.nhf.euba.sk</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial Literacy Testing in the Area of Insurance Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The protection of customers who take out insurance products has become more important, as there is still not very high level of financial literacy. Therefore, it is more likely that customers do not have all decisive information they need to deal with an insured event. The goal of this article is to extend and refine our previous article which focused only on the issue of life insurance. The partial goal is to determine how the study will proceed. This new research will be focused on all types of insurance products such as non-life insurance, liability insurance and other. The target audience of this research will be limited to those who have already taken out insurance product of certain product group.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial Literacy Testing in the Area of Insurance Products

  • Popis výsledku anglicky

    The protection of customers who take out insurance products has become more important, as there is still not very high level of financial literacy. Therefore, it is more likely that customers do not have all decisive information they need to deal with an insured event. The goal of this article is to extend and refine our previous article which focused only on the issue of life insurance. The partial goal is to determine how the study will proceed. This new research will be focused on all types of insurance products such as non-life insurance, liability insurance and other. The target audience of this research will be limited to those who have already taken out insurance product of certain product group.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference of Currency, Banking and International Finance

  • ISBN

    9788022543620

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    271-276

  • Název nakladatele

    Ekonóm, University of Economics in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000411851600035