Numbers of visitors at cultural sites in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00095988" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00095988 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numbers of visitors at cultural sites in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents a regional analysis of the culture monuments visiting numbers in the Czech Republic, especially sights, museums and galleries. The comparative analysis covers individual monuments where admission is charged. Attention is paid to the main trends in the visiting numbers development and its spatial differentiation. The analyses also evaluate the relationship between visitor numbers of that culture monuments and its cultural/historical value. Cultural attractions and facilities are not classified in themselves, but in the context of functionally-spatial organization of tourism in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Numbers of visitors at cultural sites in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article presents a regional analysis of the culture monuments visiting numbers in the Czech Republic, especially sights, museums and galleries. The comparative analysis covers individual monuments where admission is charged. Attention is paid to the main trends in the visiting numbers development and its spatial differentiation. The analyses also evaluate the relationship between visitor numbers of that culture monuments and its cultural/historical value. Cultural attractions and facilities are not classified in themselves, but in the context of functionally-spatial organization of tourism in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Cultural tourism product of cities, towns and regions, theoretical framework and european examples
ISBN
9788393701889
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
181-191
Počet stran knihy
257
Název nakladatele
University of business in Wroclaw
Místo vydání
Wroclaw
Kód UT WoS kapitoly
—