Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teenageři v brněnských nákupních centrech: výsledky hlubších řízených rozhovorů nákupního chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00097092" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00097092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teenageři v brněnských nákupních centrech: výsledky hlubších řízených rozhovorů nákupního chování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je vyhodnotit, porovnat a diskutovat vybrané doplňující výsledky šetření nákupního chování a nákupních zvyklostí teenagerů pohybujících se v brněnských nákupních centrech Vaňkovka a Olympia. Použitou metodou byly hlubší řízené rozhovory provedené v prostoru obou center. Jednalo se o náhodný stratifikovaný výběr omezený věkem a studiem na brněnské střední škole. Výsledky šetření prokázaly, že mladí lidé chodí do obou nákupních center s předem jasným záměrem (typicky oděvy, obuv móda a módní doplňky), do Vaňkovky zhruba s třikrát větší frekvencí než do Olympie. Návštěvu Vaňkovky podporuje velmi dobá poloha a dostupnost, na druhé straně chybí např. více míst k odpočinku a kino. Olympia je oblíbená pro velké množství a rozmanitost obchodů, nejvíce naopak vadí velká vzdálenost od centra města.

  • Název v anglickém jazyce

    Teenagers in the shopping centres of Brno: The findings from structured interviews regarding shopping behavior

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to evaluate, compare and discuss selected additional findings of an investigation into the shopping habits and behaviour of teenagers in the shopping centres Vaňkovka and Olympia in Brno. The research was carried out by means of structured interviews carried out in both centres. There was a random stratified selection of respondents limited by age and contingent to attending a high school in Brno. The results of the investigation show that young people visit both shopping centres with a set goal (typically to buy clothing, shoes, or accessories) and that they visit Vaňkovka approximately three times as frequently as Olympia. Vaňkovka is advantageous for its convenient location and accessibility but lacks relaxation areas and a cinema. Olympia is popular for the large number and wide variety of shops, while the long distance from the city centre is considered its most significant drawback.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50402 - Demography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.

  • ISBN

    9788021085862

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    574-581

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Kurdějov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000426864500074