Teenageři v brněnských nákupních centrech: výsledky hlubších řízených rozhovorů nákupního chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00097092" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00097092 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teenageři v brněnských nákupních centrech: výsledky hlubších řízených rozhovorů nákupního chování
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je vyhodnotit, porovnat a diskutovat vybrané doplňující výsledky šetření nákupního chování a nákupních zvyklostí teenagerů pohybujících se v brněnských nákupních centrech Vaňkovka a Olympia. Použitou metodou byly hlubší řízené rozhovory provedené v prostoru obou center. Jednalo se o náhodný stratifikovaný výběr omezený věkem a studiem na brněnské střední škole. Výsledky šetření prokázaly, že mladí lidé chodí do obou nákupních center s předem jasným záměrem (typicky oděvy, obuv móda a módní doplňky), do Vaňkovky zhruba s třikrát větší frekvencí než do Olympie. Návštěvu Vaňkovky podporuje velmi dobá poloha a dostupnost, na druhé straně chybí např. více míst k odpočinku a kino. Olympia je oblíbená pro velké množství a rozmanitost obchodů, nejvíce naopak vadí velká vzdálenost od centra města.
Název v anglickém jazyce
Teenagers in the shopping centres of Brno: The findings from structured interviews regarding shopping behavior
Popis výsledku anglicky
The paper aims to evaluate, compare and discuss selected additional findings of an investigation into the shopping habits and behaviour of teenagers in the shopping centres Vaňkovka and Olympia in Brno. The research was carried out by means of structured interviews carried out in both centres. There was a random stratified selection of respondents limited by age and contingent to attending a high school in Brno. The results of the investigation show that young people visit both shopping centres with a set goal (typically to buy clothing, shoes, or accessories) and that they visit Vaňkovka approximately three times as frequently as Olympia. Vaňkovka is advantageous for its convenient location and accessibility but lacks relaxation areas and a cinema. Olympia is popular for the large number and wide variety of shops, while the long distance from the city centre is considered its most significant drawback.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50402 - Demography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.
ISBN
9788021085862
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
574-581
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Kurdějov
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000426864500074