Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lze si za peníze koupit štěstí?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00110219" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00110219 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ppao.upol.cz/wp-content/uploads/2016/02/sbornik_ppao_2017_v7_mh_final.pdf" target="_blank" >https://ppao.upol.cz/wp-content/uploads/2016/02/sbornik_ppao_2017_v7_mh_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lze si za peníze koupit štěstí?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto rešeršním textu předkládáme přehled empirické literatury zabývající se vztahem mezi různými formami útraty peněz a prožívanými pocity štěstí a životní spokojenosti. Zaměřujeme se zejména na studie využívající metody experimentu, jelikož umožňují usuzovat na kauzální vztahy mezi klíčovými koncepty. Uvádíme čtyři základní způsoby utrácení peněz,u kterých bylo kauzálně demonstrováno, že přispívají k vyšší úrovni vnímaného štěstí. Prokázané působení je často v kontrastu s tím, co lidé o svých zážitcích očekávali – tyto způsoby tedy nejsou lidem zřejmé. Tyto způsoby mohou jednotlivci využívat při individuálních ńákupních rozhdnutích, také se mohou stát součástí firemních politik podporujících koncept šťastných zaměstnanců.

  • Název v anglickém jazyce

    Can money buy happiness?

  • Popis výsledku anglicky

    In this review, we summarize the empirical literature investigating the relationship between the nature of one§s spending and perceived happiness and life satisfaction. We put emphasis on experimental studies, as they allow to infer causal relationships between the key concepts. Studies have shown four basic types of spending to have beneficial impact on spender’s happiness and satisfaction. Relationships demonstrated in studies are often in contrast with what people intuitively perceive and forecast. Informed individuals may use these modes of spending their money to enhance their well-being. Furthermore, these concepts may become parts of companies‘ policies aimed towards increasing employee well-being.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologie práce a organizace 2017: Pracovní potenciál a jeho proměny v čase

  • ISBN

    9788074547140

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    117-124

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000473811400010