Lze si za peníze koupit štěstí?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00110219" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00110219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ppao.upol.cz/wp-content/uploads/2016/02/sbornik_ppao_2017_v7_mh_final.pdf" target="_blank" >https://ppao.upol.cz/wp-content/uploads/2016/02/sbornik_ppao_2017_v7_mh_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lze si za peníze koupit štěstí?
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto rešeršním textu předkládáme přehled empirické literatury zabývající se vztahem mezi různými formami útraty peněz a prožívanými pocity štěstí a životní spokojenosti. Zaměřujeme se zejména na studie využívající metody experimentu, jelikož umožňují usuzovat na kauzální vztahy mezi klíčovými koncepty. Uvádíme čtyři základní způsoby utrácení peněz,u kterých bylo kauzálně demonstrováno, že přispívají k vyšší úrovni vnímaného štěstí. Prokázané působení je často v kontrastu s tím, co lidé o svých zážitcích očekávali – tyto způsoby tedy nejsou lidem zřejmé. Tyto způsoby mohou jednotlivci využívat při individuálních ńákupních rozhdnutích, také se mohou stát součástí firemních politik podporujících koncept šťastných zaměstnanců.
Název v anglickém jazyce
Can money buy happiness?
Popis výsledku anglicky
In this review, we summarize the empirical literature investigating the relationship between the nature of one§s spending and perceived happiness and life satisfaction. We put emphasis on experimental studies, as they allow to infer causal relationships between the key concepts. Studies have shown four basic types of spending to have beneficial impact on spender’s happiness and satisfaction. Relationships demonstrated in studies are often in contrast with what people intuitively perceive and forecast. Informed individuals may use these modes of spending their money to enhance their well-being. Furthermore, these concepts may become parts of companies‘ policies aimed towards increasing employee well-being.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychologie práce a organizace 2017: Pracovní potenciál a jeho proměny v čase
ISBN
9788074547140
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
117-124
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000473811400010