Is the Retail Gasoline Market Local or National?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00102298" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00102298 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/article/10.1007/s10842-017-0249-0/fulltext.html" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007/s10842-017-0249-0/fulltext.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10842-017-0249-0" target="_blank" >10.1007/s10842-017-0249-0</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Is the Retail Gasoline Market Local or National?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper studies the effect of station density on prices in the retail gasoline market in the Czech Republic. We estimate the impact of the number of competing stations in various driving-distance ranges around each station on prices. We find that station density has a negative effect on prices; the effect decreases with distance and is statistically significant up to six kilometers. This suggests that the retail gasoline market is local rather than national.
Název v anglickém jazyce
Is the Retail Gasoline Market Local or National?
Popis výsledku anglicky
This paper studies the effect of station density on prices in the retail gasoline market in the Czech Republic. We estimate the impact of the number of competing stations in various driving-distance ranges around each station on prices. We find that station density has a negative effect on prices; the effect decreases with distance and is statistically significant up to six kilometers. This suggests that the retail gasoline market is local rather than national.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Industry, Competition and Trade
ISSN
1566-1679
e-ISSN
1573-7012
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
47-58
Kód UT WoS článku
000424874300003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85013809612