Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The New Model of Strategic Management: The Structure and Determination of the Final Number of Stakeholders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00106507" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00106507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The New Model of Strategic Management: The Structure and Determination of the Final Number of Stakeholders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of the proposed paper is an introduction and empirical verificaton of an innovative model of strategic management, which offers a complex strategic analysis. The model is based on a stakeholder approach and game theory. The application of game theory determines the goal of the company in optimization of a specific parameter, in this case maximizing stakeholder value. The transfer mechanism creates profit, with shareholder value creating conditions for the development of stakeholder value. In this context the presented model is empirically verified on the correct differentiation of specific stakeholder groups, with which the company plays non-zero sum cooperative games to generate value for all participants.

  • Název v anglickém jazyce

    The New Model of Strategic Management: The Structure and Determination of the Final Number of Stakeholders

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the proposed paper is an introduction and empirical verificaton of an innovative model of strategic management, which offers a complex strategic analysis. The model is based on a stakeholder approach and game theory. The application of game theory determines the goal of the company in optimization of a specific parameter, in this case maximizing stakeholder value. The transfer mechanism creates profit, with shareholder value creating conditions for the development of stakeholder value. In this context the presented model is empirically verified on the correct differentiation of specific stakeholder groups, with which the company plays non-zero sum cooperative games to generate value for all participants.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IAC in Vienna 2018 (Management, Economics, Business and Marketing (IAC-MEBM 2018)

  • ISBN

    9788088203087

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    175-180

  • Název nakladatele

    Czech Institute of Academic Education

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku