Vliv cestovního ruchu na socioekonomické a environmentální prostředí Malty: vnímání mladých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00109316" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00109316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2018_22_1/krajickova.pdf" target="_blank" >http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2018_22_1/krajickova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.1.233-245" target="_blank" >10.17846/GI.2018.22.1.233-245</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv cestovního ruchu na socioekonomické a environmentální prostředí Malty: vnímání mladých
Popis výsledku v původním jazyce
With the increasing number of tourists in destinations, not only positive influences, but also increasingly negative impacts of tourism, which can be classified into environmental, economic, social and cultural areas, appear. In extreme cases, overtourism or tourism-phobia may occur in the destination. The impact of tourism on the inhabitants of the destination and its evaluation and understanding are key inputs for its sustainable development. This paper focuses on the perception of the impact of tourism on the socio-economic environment of Malta with a target group of younger than 26 for a questionnaire survey carried out during July 2018. The data processed from 93 questionnaires mainly shows a negative impact on the environmental and economic and positive impact on the social and cultural group and point to Malta's dependence on tourism.
Název v anglickém jazyce
The Impact of Tourism on Socio-Economic and Environmental Sphere of Malta: The Perception of Young People
Popis výsledku anglicky
With the increasing number of tourists in destinations, not only positive influences, but also increasingly negative impacts of tourism, which can be classified into environmental, economic, social and cultural areas, appear. In extreme cases, overtourism or tourism-phobia may occur in the destination. The impact of tourism on the inhabitants of the destination and its evaluation and understanding are key inputs for its sustainable development. This paper focuses on the perception of the impact of tourism on the socio-economic environment of Malta with a target group of younger than 26 for a questionnaire survey carried out during July 2018. The data processed from 93 questionnaires mainly shows a negative impact on the environmental and economic and positive impact on the social and cultural group and point to Malta's dependence on tourism.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GEOGRAFICKE INFORMACIE, VOL 22, PT 1
ISBN
—
ISSN
1337-9453
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
233-245
Název nakladatele
CONSTANTINE PHILOSOPHER UNIV NITRA
Místo vydání
NITRA
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000467957900017