Typologie venkovského prostoru se zaměřením na maloobchod a komerční služby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00111686" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00111686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2018_22_2/silhan.pdf" target="_blank" >http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2018_22_2/silhan.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.2.288-298" target="_blank" >10.17846/GI.2018.22.2.288-298</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Typologie venkovského prostoru se zaměřením na maloobchod a komerční služby
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the article is to specify typology of rural area with focus on retail and commercial services. Typology is based on research made by South Moravian region in 2012 and on data obtained from the municipalities of the South Moravian Region as a part of a broader research of the current factors influencing selected service functions in rural areas with an emphasis on retail. Municipalities are further divided by the already existing typologies of rural areas taking into account the demographic and socioeconomic factors. Sense of typology is to help with interpreting of the retail and services analysis in South Moravian region. Typology will be also applied for the next research – interviews with selected retail and services providers in individual types of rural areas.
Název v anglickém jazyce
Typology of Rural Area – Focus on Retail and Commercial Services
Popis výsledku anglicky
The goal of the article is to specify typology of rural area with focus on retail and commercial services. Typology is based on research made by South Moravian region in 2012 and on data obtained from the municipalities of the South Moravian Region as a part of a broader research of the current factors influencing selected service functions in rural areas with an emphasis on retail. Municipalities are further divided by the already existing typologies of rural areas taking into account the demographic and socioeconomic factors. Sense of typology is to help with interpreting of the retail and services analysis in South Moravian region. Typology will be also applied for the next research – interviews with selected retail and services providers in individual types of rural areas.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50702 - Urban studies (planning and development)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geograficke Informacie
ISBN
—
ISSN
1337-9453
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
288-298
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra, Slovakia
Místo konání akce
Nitra, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000467959400022