Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typologie venkovského prostoru se zaměřením na maloobchod a komerční služby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00111686" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00111686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2018_22_2/silhan.pdf" target="_blank" >http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2018_22_2/silhan.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.2.288-298" target="_blank" >10.17846/GI.2018.22.2.288-298</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Typologie venkovského prostoru se zaměřením na maloobchod a komerční služby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the article is to specify typology of rural area with focus on retail and commercial services. Typology is based on research made by South Moravian region in 2012 and on data obtained from the municipalities of the South Moravian Region as a part of a broader research of the current factors influencing selected service functions in rural areas with an emphasis on retail. Municipalities are further divided by the already existing typologies of rural areas taking into account the demographic and socioeconomic factors. Sense of typology is to help with interpreting of the retail and services analysis in South Moravian region. Typology will be also applied for the next research – interviews with selected retail and services providers in individual types of rural areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of Rural Area – Focus on Retail and Commercial Services

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the article is to specify typology of rural area with focus on retail and commercial services. Typology is based on research made by South Moravian region in 2012 and on data obtained from the municipalities of the South Moravian Region as a part of a broader research of the current factors influencing selected service functions in rural areas with an emphasis on retail. Municipalities are further divided by the already existing typologies of rural areas taking into account the demographic and socioeconomic factors. Sense of typology is to help with interpreting of the retail and services analysis in South Moravian region. Typology will be also applied for the next research – interviews with selected retail and services providers in individual types of rural areas.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50702 - Urban studies (planning and development)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geograficke Informacie

  • ISBN

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    288-298

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra, Slovakia

  • Místo konání akce

    Nitra, Slovakia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000467959400022