Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative analysis of the on job training for tax officials in V4 countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00107164" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00107164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0144739418770488" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0144739418770488</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0144739418770488" target="_blank" >10.1177/0144739418770488</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative analysis of the on job training for tax officials in V4 countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to provide a comparative account of tax administration training systems in V4 countries. We also compare their structure to basic training principles, such as those set out by the Intra-European Organisation of Tax Administrations. Because of limited data availability we concentrated on basic characteristics, not on performance indicators. The goal is not only a simple comparative analysis, but also to search for any obvious lapses in good international practice, to try to assess to what extent the organisation of training may account for the relatively poor tax administration system results. The data clearly show that in the V4 region the content of the tax administration training system aims to follow good international practice, specified by the Intra-European Organisation of Tax Administrations. The training systems are similar and offer almost fully compulsory vocational training, and good possibilities for specialised training. All four countries have specialist institutions for tax administration training. The most visible gap is the very limited link between tax administration training and university level training in the Czech Republic and Slovakia.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative analysis of the on job training for tax officials in V4 countries

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to provide a comparative account of tax administration training systems in V4 countries. We also compare their structure to basic training principles, such as those set out by the Intra-European Organisation of Tax Administrations. Because of limited data availability we concentrated on basic characteristics, not on performance indicators. The goal is not only a simple comparative analysis, but also to search for any obvious lapses in good international practice, to try to assess to what extent the organisation of training may account for the relatively poor tax administration system results. The data clearly show that in the V4 region the content of the tax administration training system aims to follow good international practice, specified by the Intra-European Organisation of Tax Administrations. The training systems are similar and offer almost fully compulsory vocational training, and good possibilities for specialised training. All four countries have specialist institutions for tax administration training. The most visible gap is the very limited link between tax administration training and university level training in the Czech Republic and Slovakia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-13119S" target="_blank" >GA16-13119S: Řízení výkonnosti ve veřejné správě - teorie vs. praxe v České republice a v jiných zemích střední a východní Evropy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teaching Public Administration

  • ISSN

    0144-7394

  • e-ISSN

    2047-8720

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    3-11

  • Kód UT WoS článku

    000459774500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046656017