Civility and trust in social media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00107319" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00107319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167268119300563" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167268119300563</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jebo.2019.02.026" target="_blank" >10.1016/j.jebo.2019.02.026</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Civility and trust in social media
Popis výsledku v původním jazyce
Social media have been credited with the potential of reinvigorating trust by offering new opportunities for social and political participation. This view has been recently challenged by the rising phenomenon of online incivility, which has made the environment of social networking sites hostile to many users. We conduct a novel experiment in a Facebook setting to study how the effect of social media on trust varies depending on the civility or incivility of online interaction. We find that participants exposed to civil Facebook interaction are significantly more trusting. In contrast, when the use of Facebook is accompanied by the experience of online incivility, no significant changes occur in users’ behavior. These results are robust to alternative configurations of the treatments.
Název v anglickém jazyce
Civility and trust in social media
Popis výsledku anglicky
Social media have been credited with the potential of reinvigorating trust by offering new opportunities for social and political participation. This view has been recently challenged by the rising phenomenon of online incivility, which has made the environment of social networking sites hostile to many users. We conduct a novel experiment in a Facebook setting to study how the effect of social media on trust varies depending on the civility or incivility of online interaction. We find that participants exposed to civil Facebook interaction are significantly more trusting. In contrast, when the use of Facebook is accompanied by the experience of online incivility, no significant changes occur in users’ behavior. These results are robust to alternative configurations of the treatments.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-19492S" target="_blank" >GA18-19492S: Vliv kvality bydlení na preference a chování: ekonomické experimenty s účastníky randomizovaného kontrolovaného experimentu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Economic Behavior and Organization
ISSN
0167-2681
e-ISSN
—
Svazek periodika
160
Číslo periodika v rámci svazku
April 2019
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
83-99
Kód UT WoS článku
000466259300006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85062363500