Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Civility and trust in social media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00107319" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00107319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167268119300563" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167268119300563</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jebo.2019.02.026" target="_blank" >10.1016/j.jebo.2019.02.026</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Civility and trust in social media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media have been credited with the potential of reinvigorating trust by offering new opportunities for social and political participation. This view has been recently challenged by the rising phenomenon of online incivility, which has made the environment of social networking sites hostile to many users. We conduct a novel experiment in a Facebook setting to study how the effect of social media on trust varies depending on the civility or incivility of online interaction. We find that participants exposed to civil Facebook interaction are significantly more trusting. In contrast, when the use of Facebook is accompanied by the experience of online incivility, no significant changes occur in users’ behavior. These results are robust to alternative configurations of the treatments.

  • Název v anglickém jazyce

    Civility and trust in social media

  • Popis výsledku anglicky

    Social media have been credited with the potential of reinvigorating trust by offering new opportunities for social and political participation. This view has been recently challenged by the rising phenomenon of online incivility, which has made the environment of social networking sites hostile to many users. We conduct a novel experiment in a Facebook setting to study how the effect of social media on trust varies depending on the civility or incivility of online interaction. We find that participants exposed to civil Facebook interaction are significantly more trusting. In contrast, when the use of Facebook is accompanied by the experience of online incivility, no significant changes occur in users’ behavior. These results are robust to alternative configurations of the treatments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-19492S" target="_blank" >GA18-19492S: Vliv kvality bydlení na preference a chování: ekonomické experimenty s účastníky randomizovaného kontrolovaného experimentu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Economic Behavior and Organization

  • ISSN

    0167-2681

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    160

  • Číslo periodika v rámci svazku

    April 2019

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    83-99

  • Kód UT WoS článku

    000466259300006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85062363500