Mediálně-prostorová analýza opatření v destinacích trpících overtourismem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00110212" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00110212 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9268-2019-73" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9268-2019-73</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9268-2019-73" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-9268-2019-73</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediálně-prostorová analýza opatření v destinacích trpících overtourismem
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z nejdiskutovanějších problémů cestovního ruchu je v současnosti overtourism jako situace, kdy je v destinaci příliš mnoho návštěvníků a kvalita života místních, stejně jako zážitky návštěvníků jsou tímto negativně ovlivněny. Způsoby, jakým destinace s následky overtourismu bojují, nebo jakým způsobem se snaží jeho dopady zmírňovat, jsou různorodé a rozdílně prezentované. Cílem příspěvku je na základě analýzy 121 online příspěvků identifikovat místa, která jsou s overtourismem nejčastěji spojována. U 14 z nich jsou zkoumány skupiny implementovaných opatření, která byla implementována pro zmírnění následků nebo v boji proti overtourismu. Nejvyužívanější jsou regulace chování a stanovení maximálního počtu pro určitý časový úsek. Nejvíce mediálně viditelné destinace Benátky, Barcelona a Amsterdam využívají širokého spektra nástrojů. Významným faktorem implementace opatření je také prostorová charakteristika destinace.
Název v anglickém jazyce
Media-spatial analysis of measures in destinations suffering from overtourism
Popis výsledku anglicky
Today, one of the most discussed issues of tourism is overtourism as a situation where there are too many visitors in the destination and the quality of life of the locals as well as the visitors' experiences are negatively affected. The way the destinations fight or how they try to mitigate the impacts of overtourism are diverse and are differently presented. The aim of this paper is to identify places that are most commonly associated with overtourism by analyzing 121 online articles. 14 destinations are selected and groups of implemented measures, taken to mitigate consequences or to fight overtourism, are examined. The most used is regulation of behavior and determination of maximum number of visitors for a certain period of time. The most media-visible destinations in Venice, Barcelona and Amsterdam use a wide range of tools. One of important factors of the regulation implementation is also the spatial characteristic of the destination.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50700 - Social and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXII. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.
ISBN
9788021092686
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
577-582
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Velké Bílovice
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—