Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediálně-prostorová analýza opatření v destinacích trpících overtourismem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00110212" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00110212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9268-2019-73" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9268-2019-73</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9268-2019-73" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-9268-2019-73</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediálně-prostorová analýza opatření v destinacích trpících overtourismem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z nejdiskutovanějších problémů cestovního ruchu je v současnosti overtourism jako situace, kdy je v destinaci příliš mnoho návštěvníků a kvalita života místních, stejně jako zážitky návštěvníků jsou tímto negativně ovlivněny. Způsoby, jakým destinace s následky overtourismu bojují, nebo jakým způsobem se snaží jeho dopady zmírňovat, jsou různorodé a rozdílně prezentované. Cílem příspěvku je na základě analýzy 121 online příspěvků identifikovat místa, která jsou s overtourismem nejčastěji spojována. U 14 z nich jsou zkoumány skupiny implementovaných opatření, která byla implementována pro zmírnění následků nebo v boji proti overtourismu. Nejvyužívanější jsou regulace chování a stanovení maximálního počtu pro určitý časový úsek. Nejvíce mediálně viditelné destinace Benátky, Barcelona a Amsterdam využívají širokého spektra nástrojů. Významným faktorem implementace opatření je také prostorová charakteristika destinace.

  • Název v anglickém jazyce

    Media-spatial analysis of measures in destinations suffering from overtourism

  • Popis výsledku anglicky

    Today, one of the most discussed issues of tourism is overtourism as a situation where there are too many visitors in the destination and the quality of life of the locals as well as the visitors' experiences are negatively affected. The way the destinations fight or how they try to mitigate the impacts of overtourism are diverse and are differently presented. The aim of this paper is to identify places that are most commonly associated with overtourism by analyzing 121 online articles. 14 destinations are selected and groups of implemented measures, taken to mitigate consequences or to fight overtourism, are examined. The most used is regulation of behavior and determination of maximum number of visitors for a certain period of time. The most media-visible destinations in Venice, Barcelona and Amsterdam use a wide range of tools. One of important factors of the regulation implementation is also the spatial characteristic of the destination.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50700 - Social and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXII. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.

  • ISBN

    9788021092686

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    577-582

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Velké Bílovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku