Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Territorial Marketing as a Tool to Identify Opportunities for the Moderate European Innovators: The Case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00117391" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00117391 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Territorial Marketing as a Tool to Identify Opportunities for the Moderate European Innovators: The Case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European Union is considered being one of the most politically and economically stable territories. The EU members play a crucial role as an engine of the world economy, and more importantly, innovation booster. As the European Union aims to be the global leader in the innovation framework, it promotes the European Innovation Scoreboard report, which comparatively assesses the innovation performance of each EU member. Admittedly, being among moderate innovators brings a tremendous opportunity to develop the territory’s comparative advantage and become a significant part of the global economy. The study examines the territorial marketing concept as a tool to identify opportunities for the Czech Republic as a moderate European innovator. The paper presents the recommendation to the Czech Republic in the European environment focusing on the opportunities to grow a stronger territory. One of the main advantages of territorial marketing is to create an attractive and sustainable territory for investors, residents, potential enterprises, regardless of territory size.

  • Název v anglickém jazyce

    Territorial Marketing as a Tool to Identify Opportunities for the Moderate European Innovators: The Case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The European Union is considered being one of the most politically and economically stable territories. The EU members play a crucial role as an engine of the world economy, and more importantly, innovation booster. As the European Union aims to be the global leader in the innovation framework, it promotes the European Innovation Scoreboard report, which comparatively assesses the innovation performance of each EU member. Admittedly, being among moderate innovators brings a tremendous opportunity to develop the territory’s comparative advantage and become a significant part of the global economy. The study examines the territorial marketing concept as a tool to identify opportunities for the Czech Republic as a moderate European innovator. The paper presents the recommendation to the Czech Republic in the European environment focusing on the opportunities to grow a stronger territory. One of the main advantages of territorial marketing is to create an attractive and sustainable territory for investors, residents, potential enterprises, regardless of territory size.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th International Conference on European Integration 2020

  • ISBN

    9788024844558

  • ISSN

    2571-029X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    279-286

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava, Czech Republic

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku