Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Storytelling as a part of destination marketing in the Trenčín region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00122332" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00122332 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-58" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-58</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-58" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-58</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Storytelling as a part of destination marketing in the Trenčín region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Storytelling represents a significant trend in cultural tourism, which not only creates a visitor experience, but also increases the value of the destination and also to increase the brand's uniqueness, making the destination differentiated from the competition. Under the term storytelling, tourism includes mainly storytelling in the form of an explanation of a tourism guide, who can use visual materials to diversify the experience of visitors when presenting a certain cultural and historical monument. The aim of the paper is to find out to what extent tourists know the concept of storytelling and at the same time identify which of the elements of storytelling would motivate them to visit the attractiveness of tourism on the example of the Trenčín region. We obtained information through a questionnaire survey, which took place in the period from December 2020 to February 2021. The target group were visitors to the Trenčín region. The results of the questionnaire survey showed that 56.6% of visitors to the Trenčín region have already encountered this concept. As many as 97.1% of respondents stated that they liked the use of storytelling in the promotion of cultural and historical monuments. Of the elements of storytelling, most visitors preferred theatrical performances.

  • Název v anglickém jazyce

    Storytelling as a part of destination marketing in the Trenčín region

  • Popis výsledku anglicky

    Storytelling represents a significant trend in cultural tourism, which not only creates a visitor experience, but also increases the value of the destination and also to increase the brand's uniqueness, making the destination differentiated from the competition. Under the term storytelling, tourism includes mainly storytelling in the form of an explanation of a tourism guide, who can use visual materials to diversify the experience of visitors when presenting a certain cultural and historical monument. The aim of the paper is to find out to what extent tourists know the concept of storytelling and at the same time identify which of the elements of storytelling would motivate them to visit the attractiveness of tourism on the example of the Trenčín region. We obtained information through a questionnaire survey, which took place in the period from December 2020 to February 2021. The target group were visitors to the Trenčín region. The results of the questionnaire survey showed that 56.6% of visitors to the Trenčín region have already encountered this concept. As many as 97.1% of respondents stated that they liked the use of storytelling in the promotion of cultural and historical monuments. Of the elements of storytelling, most visitors preferred theatrical performances.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXIV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků

  • ISBN

    9788021098961

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    286-293

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brněnská priehrada

  • Datum konání akce

    1. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku