Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of overall franchisee satisfaction: application of the performance feedback theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00124834" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00124834 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2020.1746823" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2020.1746823</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2020.1746823" target="_blank" >10.1080/0965254X.2020.1746823</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of overall franchisee satisfaction: application of the performance feedback theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Franchisee satisfaction in a franchise network has various consequences, from stimulating the implementation of new practices up to the decision to stay in or leave the network. This paper aims to examine the performance antecedents of overall franchisee satisfaction. We posit that satisfaction is influenced by three performance dimensions: financial, service, and relationship performance. We argue that increasing performance on any of these three dimensions leads to higher franchisee satisfaction. Based on a sample of franchisees from Germany and Austria, the findings show that relationship performance (quality) consistently predicts changes in satisfaction and mediates the effect on satisfaction of the other important performance factor – financial performance relative to competitors. Overall, this study contributes to the franchising and retail literature by applying Cyert and March’s performance feedback theory to explain overall franchisee satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of overall franchisee satisfaction: application of the performance feedback theory

  • Popis výsledku anglicky

    Franchisee satisfaction in a franchise network has various consequences, from stimulating the implementation of new practices up to the decision to stay in or leave the network. This paper aims to examine the performance antecedents of overall franchisee satisfaction. We posit that satisfaction is influenced by three performance dimensions: financial, service, and relationship performance. We argue that increasing performance on any of these three dimensions leads to higher franchisee satisfaction. Based on a sample of franchisees from Germany and Austria, the findings show that relationship performance (quality) consistently predicts changes in satisfaction and mediates the effect on satisfaction of the other important performance factor – financial performance relative to competitors. Overall, this study contributes to the franchising and retail literature by applying Cyert and March’s performance feedback theory to explain overall franchisee satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Strategic Marketing

  • ISSN

    0965-254X

  • e-ISSN

    1466-4488

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    221-238

  • Kód UT WoS článku

    000546026000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85087116113