Factors Influencing the Number of Bidders in Rail Transport Tenders in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00125400" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00125400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ingentaconnect.com/contentone/lse/jtep/2022/00000056/00000003/art00003" target="_blank" >https://www.ingentaconnect.com/contentone/lse/jtep/2022/00000056/00000003/art00003</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors Influencing the Number of Bidders in Rail Transport Tenders in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
By 2023, competitive tendering for railways will be an obligation (with some exceptions) for all PSO services in the EU. The paper elaborates a case study of the Czech Republic. The aim is to identify factors which can influence the number of bidders. To attract more bidders, contracting authorities should improve the relationship and communication with rail undertakings. Moreover, they should announce a tender in sufficient time (3-4 years) before the start of operation when the contract includes new vehicles. Different procuring authorities should avoid that their tenders take place simultaneously and using a gross cost contract attracts more bidders.
Název v anglickém jazyce
Factors Influencing the Number of Bidders in Rail Transport Tenders in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
By 2023, competitive tendering for railways will be an obligation (with some exceptions) for all PSO services in the EU. The paper elaborates a case study of the Czech Republic. The aim is to identify factors which can influence the number of bidders. To attract more bidders, contracting authorities should improve the relationship and communication with rail undertakings. Moreover, they should announce a tender in sufficient time (3-4 years) before the start of operation when the contract includes new vehicles. Different procuring authorities should avoid that their tenders take place simultaneously and using a gross cost contract attracts more bidders.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
JOURNAL OF TRANSPORT ECONOMICS AND POLICY
ISSN
0022-5258
e-ISSN
1754-5951
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
323-339
Kód UT WoS článku
000848082200002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85136676437