Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Blockchain Implications for Marketing; A Review and an Empirical Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00130011" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00130011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jitm.ut.ac.ir/article_87843.html" target="_blank" >https://jitm.ut.ac.ir/article_87843.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22059/jitm.2022.87843" target="_blank" >10.22059/jitm.2022.87843</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Blockchain Implications for Marketing; A Review and an Empirical Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Blockchain technology was initially implemented for cryptocurrencies in 2009, but it caught the undivided attention of multiple industries such as finance, supply chain management, healthcare, and governments. This research was set out to investigate and evaluate six benefits of blockchain for marketing: fostering disintermediation, combating click fraud, reinforcing trust and transparency, enhancing privacy protection, empowering digital marketing security, and enabling creative loyalty programs. An empirical study in the form of an online survey was conducted to examine the realization of benefits in practice. The research concluded that blockchain does indeed provide promising benefits for marketing, but that depends on whether marketers use public (permissioned) blockchain or private (permissioned) blockchain, and also the ability of the blockchain community to resolve fundamental challenges and pending issues such as scalability, speed, interoperability, and privacy, besides several many others.

  • Název v anglickém jazyce

    Blockchain Implications for Marketing; A Review and an Empirical Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Blockchain technology was initially implemented for cryptocurrencies in 2009, but it caught the undivided attention of multiple industries such as finance, supply chain management, healthcare, and governments. This research was set out to investigate and evaluate six benefits of blockchain for marketing: fostering disintermediation, combating click fraud, reinforcing trust and transparency, enhancing privacy protection, empowering digital marketing security, and enabling creative loyalty programs. An empirical study in the form of an online survey was conducted to examine the realization of benefits in practice. The research concluded that blockchain does indeed provide promising benefits for marketing, but that depends on whether marketers use public (permissioned) blockchain or private (permissioned) blockchain, and also the ability of the blockchain community to resolve fundamental challenges and pending issues such as scalability, speed, interoperability, and privacy, besides several many others.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Information Technology Management

  • ISSN

    2008-5893

  • e-ISSN

    2423-5059

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IR - Íránská islámská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    83-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999