Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From the attention to the recall: looking behind online consumer response

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00134830" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00134830 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0144929X.2021.1988146?scroll=top&needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0144929X.2021.1988146?scroll=top&needAccess=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0144929X.2021.1988146" target="_blank" >10.1080/0144929X.2021.1988146</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From the attention to the recall: looking behind online consumer response

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose The purpose of this paper is to find how generation cohorts Y and Z process online content and to make a parallel between attention and recall in online consumer response framework. It also uncovers differences between two generations and offers valuable insights for managers. Design/methodology/approach Eye-tracking was combined with in-depth qualitative interviews to uncover values behind the attention and indicators of recall. The eye-tracking study was conducted in a behavioural lab on a simulated website, followed by interviews recording. Findings Despite similar attentional patterns, the two cohorts have different values that the content needs to satisfy to be preferred and remembered. The laddering provided a look into these values and deeper understanding of biometrical measures. Research limitations/implications The study is limited to laboratory settings and small sample size. Practical implications The results can inform decision-makers on how to optimise the digital content and increase content recall for the target age groups within cohorts Y and Z. Originality/value This is the first study that combines eye-tracking and laddering interviews in interpreting path from attention to the recall of online content.

  • Název v anglickém jazyce

    From the attention to the recall: looking behind online consumer response

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose The purpose of this paper is to find how generation cohorts Y and Z process online content and to make a parallel between attention and recall in online consumer response framework. It also uncovers differences between two generations and offers valuable insights for managers. Design/methodology/approach Eye-tracking was combined with in-depth qualitative interviews to uncover values behind the attention and indicators of recall. The eye-tracking study was conducted in a behavioural lab on a simulated website, followed by interviews recording. Findings Despite similar attentional patterns, the two cohorts have different values that the content needs to satisfy to be preferred and remembered. The laddering provided a look into these values and deeper understanding of biometrical measures. Research limitations/implications The study is limited to laboratory settings and small sample size. Practical implications The results can inform decision-makers on how to optimise the digital content and increase content recall for the target age groups within cohorts Y and Z. Originality/value This is the first study that combines eye-tracking and laddering interviews in interpreting path from attention to the recall of online content.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    BEHAVIOUR &amp; INFORMATION TECHNOLOGY

  • ISSN

    0144-929X

  • e-ISSN

    1362-3001

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    3399-3414

  • Kód UT WoS článku

    000705201800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85116810713