Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Iterative Optimization of a Multi-compartmental Air Quality Modelling System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14610%2F15%3A00087331" target="_blank" >RIV/00216224:14610/15:00087331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Iterative Optimization of a Multi-compartmental Air Quality Modelling System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present an application for iterative optimization of a multi-compartment environmental fate and transport modelling system based on atmospheric measurements of Persistent Organic Pollutants (POPs) from the European Monitoring and Evaluation Programme (EMEP). The modelling framework involved linking science models such as the Weather Research and Forecasting (WRF) model and an experimental version of the Community Multiscale Air Quality System (CMAQ) that includes treatment of POPs species in the atmosphere, and an soil compartment that simulates the soil-air exchange. The initialization step of multi-compartment models for POPs is plagued by uncertainties in estimating the current soil burden and spatial distributions. The goal of this work is to demonstrate a first application of the modelling framework which aims to improve the reliability of modelled POP estimates in air by controlling the additional fluxes from the soil compartment.

  • Název v anglickém jazyce

    Iterative Optimization of a Multi-compartmental Air Quality Modelling System

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present an application for iterative optimization of a multi-compartment environmental fate and transport modelling system based on atmospheric measurements of Persistent Organic Pollutants (POPs) from the European Monitoring and Evaluation Programme (EMEP). The modelling framework involved linking science models such as the Weather Research and Forecasting (WRF) model and an experimental version of the Community Multiscale Air Quality System (CMAQ) that includes treatment of POPs species in the atmosphere, and an soil compartment that simulates the soil-air exchange. The initialization step of multi-compartment models for POPs is plagued by uncertainties in estimating the current soil burden and spatial distributions. The goal of this work is to demonstrate a first application of the modelling framework which aims to improve the reliability of modelled POP estimates in air by controlling the additional fluxes from the soil compartment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED3.2.00%2F08.0144" target="_blank" >ED3.2.00/08.0144: CERIT Scientific Cloud</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tenth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science (MEMICS 2015)

  • ISBN

    9788021452541

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    70-81

  • Název nakladatele

    MEMICS 2015

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Telč

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku