Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gathering Insights from Teenagers' Hacking Experience with Authentic Cybersecurity Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14610%2F19%3A00108309" target="_blank" >RIV/00216224:14610/19:00108309 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8658840" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8658840</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/FIE.2018.8658840" target="_blank" >10.1109/FIE.2018.8658840</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gathering Insights from Teenagers' Hacking Experience with Authentic Cybersecurity Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This Work-In-Progress Paper for the Innovative Practice Category presents a novel experiment in active learning of cybersecurity. We introduced a new workshop on hacking for an existing science-popularizing program at our university. The workshop participants, 28 teenagers, played a cybersecurity game designed for training undergraduates and professionals in penetration testing. Unlike in learning environments that are simplified for young learners, the game features a realistic virtual network infrastructure. This allows exploring security tools in an authentic scenario, which is complemented by a background story. Our research aim is to examine how young players approach using cybersecurity tools by interacting with the professional game. A preliminary analysis of the game session showed several challenges that the workshop participants faced. Nevertheless, they reported learning about security tools and exploits, and 61% of them reported wanting to learn more about cybersecurity after the workshop. Our results support the notion that young learners should be allowed more hands-on experience with security topics, both in formal education and informal extracurricular events.

  • Název v anglickém jazyce

    Gathering Insights from Teenagers' Hacking Experience with Authentic Cybersecurity Tools

  • Popis výsledku anglicky

    This Work-In-Progress Paper for the Innovative Practice Category presents a novel experiment in active learning of cybersecurity. We introduced a new workshop on hacking for an existing science-popularizing program at our university. The workshop participants, 28 teenagers, played a cybersecurity game designed for training undergraduates and professionals in penetration testing. Unlike in learning environments that are simplified for young learners, the game features a realistic virtual network infrastructure. This allows exploring security tools in an authentic scenario, which is complemented by a background story. Our research aim is to examine how young players approach using cybersecurity tools by interacting with the professional game. A preliminary analysis of the game session showed several challenges that the workshop participants faced. Nevertheless, they reported learning about security tools and exploits, and 61% of them reported wanting to learn more about cybersecurity after the workshop. Our results support the notion that young learners should be allowed more hands-on experience with security topics, both in formal education and informal extracurricular events.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20162019014" target="_blank" >VI20162019014: Simulace, detekce a potlačení kybernetických hrozeb ohrožujících kritickou infrastrukturu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE)

  • ISBN

    9781538611753

  • ISSN

    1539-4565

  • e-ISSN

    2377-634X

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1414-1417

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    San Jose, California, USA

  • Místo konání akce

    San Jose, California, USA

  • Datum konání akce

    3. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000468396901118