Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14610%2F22%3A00129479" target="_blank" >RIV/00216224:14610/22:00129479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.learntechlib.org/primary/p/221301" target="_blank" >https://www.learntechlib.org/primary/p/221301</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present results obtained during the project, which focuses on the application of 3D printing in primary and secondary schools. Our primary aim is to evaluate the pedagogical impact of lessons adopting 3D printing. We present four published lessons designed according to our concept of creating multidisciplinary teaching aids that connect the technical part with other educational areas. Furthermore, to evaluate their impact, we conducted a questionnaire survey in four reference schools. We asked 190 students about the acceptability of existing 3D materials for teaching and our new lessons. The results show, among other things, a high degree of attractiveness for the target group. The research also included an experimental verification of the pedagogical impact of using 3D models in the classroom. Usage of the 3D teaching aids mainly resulted in a significantly improved visual-spatial perception of objects.

  • Název v anglickém jazyce

    Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present results obtained during the project, which focuses on the application of 3D printing in primary and secondary schools. Our primary aim is to evaluate the pedagogical impact of lessons adopting 3D printing. We present four published lessons designed according to our concept of creating multidisciplinary teaching aids that connect the technical part with other educational areas. Furthermore, to evaluate their impact, we conducted a questionnaire survey in four reference schools. We asked 190 students about the acceptability of existing 3D materials for teaching and our new lessons. The results show, among other things, a high degree of attractiveness for the target group. The research also included an experimental verification of the pedagogical impact of using 3D models in the classroom. Usage of the 3D teaching aids mainly resulted in a significantly improved visual-spatial perception of objects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000425" target="_blank" >TL03000425: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of EdMedia + Innovate Learning

  • ISBN

    9781939797629

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    286-291

  • Název nakladatele

    Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)

  • Místo vydání

    United States

  • Místo konání akce

    New York City, NY, United States

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku