Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F07%3A00049558" target="_blank" >RIV/00216224:14640/07:00049558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    University non-philology language tests should be set in compliance with the Common European Framework of Reference for Languages. Apart from traditional types of tests organized by special Examination Centres at universities, the new set of tests for non-philology university students should be focused on enhancing the student academic language ability to understand, find and/or identify relevant information, think critically, express an opinion, make a comment, justify the point providing supporting arguments, oppose the counterarguments, and suggest a constructive conclusion. The co-operation of language teachers with IT specialists in the making up of these new tests using modern software would be inevitable. Standardised Language Certificates basedon CEFR levels should be issued and acknowledged throughout the non-philology departments, both in the Czech Republic and at the twinned universities abroad.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students

  • Popis výsledku anglicky

    University non-philology language tests should be set in compliance with the Common European Framework of Reference for Languages. Apart from traditional types of tests organized by special Examination Centres at universities, the new set of tests for non-philology university students should be focused on enhancing the student academic language ability to understand, find and/or identify relevant information, think critically, express an opinion, make a comment, justify the point providing supporting arguments, oppose the counterarguments, and suggest a constructive conclusion. The co-operation of language teachers with IT specialists in the making up of these new tests using modern software would be inevitable. Standardised Language Certificates basedon CEFR levels should be issued and acknowledged throughout the non-philology departments, both in the Czech Republic and at the twinned universities abroad.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků a z češtiny pro cizince

  • ISBN

    978-80-901947-7-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    123-125

  • Název nakladatele

    Ústav jazykové a odborné přípravy

  • Místo vydání

    Univerzita Karlova v Praze

  • Místo konání akce

    19-20.6.2007 Poděbrady

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku