Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F07%3A00049558" target="_blank" >RIV/00216224:14640/07:00049558 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students
Popis výsledku v původním jazyce
University non-philology language tests should be set in compliance with the Common European Framework of Reference for Languages. Apart from traditional types of tests organized by special Examination Centres at universities, the new set of tests for non-philology university students should be focused on enhancing the student academic language ability to understand, find and/or identify relevant information, think critically, express an opinion, make a comment, justify the point providing supporting arguments, oppose the counterarguments, and suggest a constructive conclusion. The co-operation of language teachers with IT specialists in the making up of these new tests using modern software would be inevitable. Standardised Language Certificates basedon CEFR levels should be issued and acknowledged throughout the non-philology departments, both in the Czech Republic and at the twinned universities abroad.
Název v anglickém jazyce
Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students
Popis výsledku anglicky
University non-philology language tests should be set in compliance with the Common European Framework of Reference for Languages. Apart from traditional types of tests organized by special Examination Centres at universities, the new set of tests for non-philology university students should be focused on enhancing the student academic language ability to understand, find and/or identify relevant information, think critically, express an opinion, make a comment, justify the point providing supporting arguments, oppose the counterarguments, and suggest a constructive conclusion. The co-operation of language teachers with IT specialists in the making up of these new tests using modern software would be inevitable. Standardised Language Certificates basedon CEFR levels should be issued and acknowledged throughout the non-philology departments, both in the Czech Republic and at the twinned universities abroad.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků a z češtiny pro cizince
ISBN
978-80-901947-7-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
123-125
Název nakladatele
Ústav jazykové a odborné přípravy
Místo vydání
Univerzita Karlova v Praze
Místo konání akce
19-20.6.2007 Poděbrady
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—