Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00075207" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00075207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů)
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem prezentace je představit inovované výukové materiály latinsko-řecké lékařské terminologie, které jsou určeny studentům nelékařských oborů LF MU. Koncepce výukových materiálů je z hlediska výběru a rozvržení gramatických a lexikálních jevů mírně odlišná od tradičního modelu. Autoři vzhledem k nízké časové dotaci předmětu upřednostnili důraz na frekventované či pro daný obor specifické termíny. Materiály vznikají v interdisciplinární spolupráci s odborníky z lékařského prostředí (především anatomy aklinickými lékaři) a výběru lexika i jednotlivých gramatických jevů předcházela analýza korpusu autentických klinických diagnóz z elektronických chorobopisů fakultních nemocnic v Praze a Brně.
Název v anglickém jazyce
Teaching Medical Latin Alternatively (innovations in teaching methods for students of Bachelor programme)
Popis výsledku anglicky
The aim of the presentation is to introduce innovative teaching materials of Latin and Greek medical terminology (for students of Bachelor programmes at the Faculty of Medicine of Masaryk University). The concept of the teaching materials is slightly different from the traditional model as far as the excerption and organization of the grammatical and lexical phenomena are concerned. The authors focus on frequent and specific collocation terms and on the statistical analysis of the corpus of authentic clinical diagnoses provided by teaching hospitals in Prague and Brno. The teaching materials have been created within interdisciplinary cooperation with medical experts (anatomy, clinical medicine).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů