Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Censorship as a Framing Factor in 18th Century British Drama

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00077673" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00077673 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Censorship as a Framing Factor in 18th Century British Drama

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper explores the means by which the government or local authorities exerted control over the production of stage dramas at the turn of the Eighteenth and Nineteenth Centuries in London theatres. Recently, the role of censorship, specifically the practices of John Larpent, who was the Examiner of Plays from 1778 until his death in 1824, has been discussed by leading scholars in the field. It is significant that in this period of war, social upheaval, and confusion following the French Revolution, drama was the only literary form subjected to a strict government supervision. This fact had far-reaching consequences for playwrights, actors, critics, theatre managers, and other groups involved in stage productions of that time. Censorship influenced writing for the stage in patent royal theatres in Westminster as well as for the non-patent theatres in the capital or provinces.

  • Název v anglickém jazyce

    Censorship as a Framing Factor in 18th Century British Drama

  • Popis výsledku anglicky

    The paper explores the means by which the government or local authorities exerted control over the production of stage dramas at the turn of the Eighteenth and Nineteenth Centuries in London theatres. Recently, the role of censorship, specifically the practices of John Larpent, who was the Examiner of Plays from 1778 until his death in 1824, has been discussed by leading scholars in the field. It is significant that in this period of war, social upheaval, and confusion following the French Revolution, drama was the only literary form subjected to a strict government supervision. This fact had far-reaching consequences for playwrights, actors, critics, theatre managers, and other groups involved in stage productions of that time. Censorship influenced writing for the stage in patent royal theatres in Westminster as well as for the non-patent theatres in the capital or provinces.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů