Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English for International Trade Law

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00079110" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00079110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/slgr-2014-0030" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/slgr-2014-0030</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/slgr-2014-0030" target="_blank" >10.2478/slgr-2014-0030</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English for International Trade Law

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the process of re-designing a syllabus in the 2-semester undergraduate course of English for International Trade Law. The target group are part-time students who attend 10 in-class lessons of English per semester. After recalling thetheoretical background, the author provides an overview of the main issues connected to developing a syllabus: aims of the course, needs analysis, teaching situations. The created course includes both product and process oriented goals and covers not only the language practice and field specific vocabulary, but also the development of professional skills, such as negotiating or advising. The course provides a basic overview of several topics: international trade organizations, contracts, the Incoterms,payment mechanism and agency and distributorship agreements.

  • Název v anglickém jazyce

    English for International Trade Law

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the process of re-designing a syllabus in the 2-semester undergraduate course of English for International Trade Law. The target group are part-time students who attend 10 in-class lessons of English per semester. After recalling thetheoretical background, the author provides an overview of the main issues connected to developing a syllabus: aims of the course, needs analysis, teaching situations. The created course includes both product and process oriented goals and covers not only the language practice and field specific vocabulary, but also the development of professional skills, such as negotiating or advising. The course provides a basic overview of several topics: international trade organizations, contracts, the Incoterms,payment mechanism and agency and distributorship agreements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Logic, Grammar and Rhetoric

  • ISSN

    0860-150X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38(51)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    27-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus