Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00079140" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00079140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While it is customary for ESP courses to be based on the analysis of the students? future needs, course design can be made even more effective by surveying the experience of recent graduates.A group of recent graduates from the Faculty of Law who enteredthe legal world of work within the past five years were approached and interviewed about their use of legal English in the workplace. Their comments about legal language and skills they listed as most relevant in their context included working with written texts (judgments, case law, contracts), drafting of contracts and correspondence, translating and cooperation with professional translators and speaking skills. The presentation documents some changes in a legal English syllabus and shares materialsand activities developed on the basis of such a ´transferred? needs analysis survey.

  • Název v anglickém jazyce

    A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates

  • Popis výsledku anglicky

    While it is customary for ESP courses to be based on the analysis of the students? future needs, course design can be made even more effective by surveying the experience of recent graduates.A group of recent graduates from the Faculty of Law who enteredthe legal world of work within the past five years were approached and interviewed about their use of legal English in the workplace. Their comments about legal language and skills they listed as most relevant in their context included working with written texts (judgments, case law, contracts), drafting of contracts and correspondence, translating and cooperation with professional translators and speaking skills. The presentation documents some changes in a legal English syllabus and shares materialsand activities developed on the basis of such a ´transferred? needs analysis survey.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů