Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Untamed Qualities of Nature and the Gothic Labyrinth in Gothic Drama

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00090179" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00090179 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hum.leiden.edu/lucas/haunted-europe/haunted-europe.html" target="_blank" >http://hum.leiden.edu/lucas/haunted-europe/haunted-europe.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Untamed Qualities of Nature and the Gothic Labyrinth in Gothic Drama

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The role of the scenery and labyrinths of Gothic castles and convents in the early Gothic novels has received a wide critical attention. Reviewers have recognized the marked influence of the continental European artists on the landscapes and interiors of Gothic structures depicted in the novels. J.B. Piranesi in his Carceri provided a model for the complicated layout of Gothic castles and their dungeons. The canvases of painters as Salvatore Rosa or Claude Lorrain set the ideal of the picturesque in the descriptions of natural phenomena. Gothic Drama, even if closely related to Gothic novel, has so far enjoyed less critical interest. Original Gothic plays as well as adaptations of Gothic novels build on the concept of continental natural scenery and intricate structures but adjust them to suit the needs of the stage.

  • Název v anglickém jazyce

    Untamed Qualities of Nature and the Gothic Labyrinth in Gothic Drama

  • Popis výsledku anglicky

    The role of the scenery and labyrinths of Gothic castles and convents in the early Gothic novels has received a wide critical attention. Reviewers have recognized the marked influence of the continental European artists on the landscapes and interiors of Gothic structures depicted in the novels. J.B. Piranesi in his Carceri provided a model for the complicated layout of Gothic castles and their dungeons. The canvases of painters as Salvatore Rosa or Claude Lorrain set the ideal of the picturesque in the descriptions of natural phenomena. Gothic Drama, even if closely related to Gothic novel, has so far enjoyed less critical interest. Original Gothic plays as well as adaptations of Gothic novels build on the concept of continental natural scenery and intricate structures but adjust them to suit the needs of the stage.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů