Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00093249" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00093249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pozornost je věnována tomu, jak mohou výsledky psycholingvistického výzkumu přispět ke zkvalitnění procesu osvojování a výuky jazyka v oblasti češtiny pro děti-cizince. Nastíněny jsou základní principy a fáze osvojování jazyka, typické jevy a procesy spjaté především s vícejazyčnou situací. Zmíněna je důležitost kontaktu jazyků v mysli (např. interference). Psycholingvistické znalosti považujeme za důležitou součást kompetencí pedagogů, kteří vyučují (nejen) češtinu jako cizí jazyk pro děti.

  • Název v anglickém jazyce

    Interdisciplinarity as a necessity: Psycholinguistics and teaching Czech as a foreign/second language

  • Popis výsledku anglicky

    Attention is paid to how psycholinguistic research can contribute to effective language acquisition and language teaching within the area of Czech for children-foreigners´ education. Basic principles and phases of language acquisition, typical phenomena and processes connected to a plurilingual situation are sketched. The importance of language contact in one´s mind (for example interference) is mentioned. We consider knowledge of psycholinguistics as an essential part of competences of teachers who teach (not only) Czech as a foreign language for children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016-2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    24-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus