Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT in an ESP classroom - looking for a balance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00093694" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00093694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT in an ESP classroom - looking for a balance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ICT has become an inseparable part of language teaching and learning, the courses of languages for specific and academic purposes are no exceptions: e-learning or blended learning is a must especially in a university environment and mobile learning with its wide range of applications is becoming more and more popular due to unlimited ways of employing them. This paper is focused exclusively on the use of technology in a face-to-face setting, specifically in an undergraduate course of English for Lawyers, however, the findings and suggestions could be further generalized to any university course of English for Specific Purposes (ESP) or English for Academic Purposes. The paper addresses the question of selecting an appropriate amount of technology to be implemented into the classes. Although the majority of current university students belong to the generation of digital natives, not all of them may be enthusiastic about using their laptops, tablets or smart phones in the course of the lesson.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT in an ESP classroom - looking for a balance

  • Popis výsledku anglicky

    ICT has become an inseparable part of language teaching and learning, the courses of languages for specific and academic purposes are no exceptions: e-learning or blended learning is a must especially in a university environment and mobile learning with its wide range of applications is becoming more and more popular due to unlimited ways of employing them. This paper is focused exclusively on the use of technology in a face-to-face setting, specifically in an undergraduate course of English for Lawyers, however, the findings and suggestions could be further generalized to any university course of English for Specific Purposes (ESP) or English for Academic Purposes. The paper addresses the question of selecting an appropriate amount of technology to be implemented into the classes. Although the majority of current university students belong to the generation of digital natives, not all of them may be enthusiastic about using their laptops, tablets or smart phones in the course of the lesson.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů