Visualizing literary texts in university language courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00097423" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00097423 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visualizing literary texts in university language courses
Popis výsledku v původním jazyce
The article introduces benefits that using literature in university language classes brings to both students and teachers. Among those benefits, possibilities to enhance the language learning process with a visual dimension are emphasized. Concrete examples of activities based on visual materials and on visualizing techniques are demonstrated and evaluated.
Název v anglickém jazyce
Visualizing literary texts in university language courses
Popis výsledku anglicky
The article introduces benefits that using literature in university language classes brings to both students and teachers. Among those benefits, possibilities to enhance the language learning process with a visual dimension are emphasized. Concrete examples of activities based on visual materials and on visualizing techniques are demonstrated and evaluated.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60200 - Languages and Literature
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016-2017
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
82-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—