Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practicing the skill of mediation in English for legal purposes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F18%3A00106414" target="_blank" >RIV/00216224:14640/18:00106414 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://content.sciendo.com/view/journals/slgr/slgr-overview.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/view/journals/slgr/slgr-overview.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/slgr-2018-0003" target="_blank" >10.2478/slgr-2018-0003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practicing the skill of mediation in English for legal purposes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with mediation in language teaching, focusing on how the practice of mediation – as a specific language skill – can be incorporated in the syllabus. The chapter defines the skill of mediation as an emerging concept in language education, and discusses its potential for effective teaching of English for Specific Purposes in general and English for Legal Purposes in particular. The first part of the text seeks to answer several questions, aiming to determine whether mediation is relevant in the context of legal practice and whether it has a place in an English for Law syllabus. The second part addresses a more practical concern of how the skill of mediation can be practiced by students. The article makes a case for assigning mediation a much more central place in the classroom, giving a number of specific examples of how this soft skill can be developed in the teaching of ESP and ELP.

  • Název v anglickém jazyce

    Practicing the skill of mediation in English for legal purposes

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with mediation in language teaching, focusing on how the practice of mediation – as a specific language skill – can be incorporated in the syllabus. The chapter defines the skill of mediation as an emerging concept in language education, and discusses its potential for effective teaching of English for Specific Purposes in general and English for Legal Purposes in particular. The first part of the text seeks to answer several questions, aiming to determine whether mediation is relevant in the context of legal practice and whether it has a place in an English for Law syllabus. The second part addresses a more practical concern of how the skill of mediation can be practiced by students. The article makes a case for assigning mediation a much more central place in the classroom, giving a number of specific examples of how this soft skill can be developed in the teaching of ESP and ELP.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Logic, Grammar and Rhetoric

  • ISSN

    0860-150X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    66

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    49-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85104555174