Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00113165" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00113165 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://oegrl.com/index.php/conference-2019/" target="_blank" >http://oegrl.com/index.php/conference-2019/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For a long time, the theory in the field of English for Specific Purposes (ESP) has placed an emphasis on the cultivation of students’ skills in the foreign language (Dudley-Evans &amp; St John 1998), but it is only in recent years that the discipline has started addressing various aspects of experiential learning and the new communicative skill of ‘mediation’ (Dendrinos 2006, Chovancová 2016) that has been introduced even into the Common European Framework for Languages (CEFR).The poster illustrates how aspects of experiential learning can be suitably introduced into legal ESP courses, presenting a series of tasks and activities that connect the legal classroom and the real world.

  • Název v anglickém jazyce

    Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates

  • Popis výsledku anglicky

    For a long time, the theory in the field of English for Specific Purposes (ESP) has placed an emphasis on the cultivation of students’ skills in the foreign language (Dudley-Evans &amp; St John 1998), but it is only in recent years that the discipline has started addressing various aspects of experiential learning and the new communicative skill of ‘mediation’ (Dendrinos 2006, Chovancová 2016) that has been introduced even into the Common European Framework for Languages (CEFR).The poster illustrates how aspects of experiential learning can be suitably introduced into legal ESP courses, presenting a series of tasks and activities that connect the legal classroom and the real world.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů