Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogické založení filosofie u Jana Patočky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F07%3A00009048" target="_blank" >RIV/00216275:25210/07:00009048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogické založení filosofie u Jana Patočky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Patočkovo filosofické tázání klade do otázky obvykle přijímané pedagogické úvahy o tom, jak je to s utvářením člověka. Ontologickým východiskem Patočkovy pedagogiky je přirozený svět, tdy svět nikoli sub specie objektivizujících věd, ale svět naší zkušenosti. Pedagogika jako věda o výchově představuje výslovnou otázku: co je výchova? - a jak ji organizovat? Takové filosofické tázání imunzuje teorii výchovy vůči scientistickému přístupu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Educational Basis of Philosophy in the Thought of Jan Patočka

  • Popis výsledku anglicky

    Today the mening of education is something very frequently "below the threshold" of a debate that uses the criterion of measurable usefulness whether in terms of social demand or other economic parameters. Patočka´s philosophical questions problematise the generally accepted concept of the formation of the individual. Patočka develops a philosophy of education in the context of the history of thought, and is particularly inspired by Plato. According to Patočka the crux of education is to lead the individual to think for herself or himself, a process developed by dialogue, in company, as is clear in Plato. It is then evident that the principal concern of education is justice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus