Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rodina a dítě v náhradní rodinné péči: pedagogický pohled na problematiku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F08%3A00008283" target="_blank" >RIV/00216275:25210/08:00008283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rodina a dítě v náhradní rodinné péči: pedagogický pohled na problematiku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou náhradní rodinné péče z pedagogického pohledu, kterou autorka zpracovává v rámci dizertační práce. Centrem zájmu je popis současného stavu ve výzkumu problematiky náhradní rodinné péče v České republice, analýza příčin existence náhradního rodičovství a zároveň stručný pohled na charakteristiku socializace dítěte v náhradní rodině a ve škole. Vzhledem k typologii dětí v náhradní rodinné péči předkládá autorka tezi, že dítě vychovávané v náhradní rodině lze při vstupu doškolního prostředí považovat za dítě se specifickou formou psychosiciálního, sociokulturního nebo zdravotního handicapu.

  • Název v anglickém jazyce

    The family and child in substitutive family care: pedagogical view of problems

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with current problems of pedagogy and substitutive family care and informs about the subject of dissertation thesis. It shows the current problems of pedagogy and substitutive family care, especially a relationship between school and substitutive family. The relationship is based on well-being of adopted or fostered children and protection of their interests. The substitutive families need specific form of support from educational institutions and the schools require relevant information and communication. This article identifies a child in substitutive family as a child with psychological, social or health handicap.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne otázky pedagogiky a psychológie III. Zborník príspevkov z vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-8083-553-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica, SK

  • Datum konání akce

    5. 10. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku