Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethnicity, Individuality and Peer Pressure in Meera Syal's Anita and Me

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F10%3A39881438" target="_blank" >RIV/00216275:25210/10:39881438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethnicity, Individuality and Peer Pressure in Meera Syal's Anita and Me

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focused on the literary depiction of bi-cultural childhood consciously placed into postmodern situation. Using theories of post-modernity and multiculturalism, I will analyze how Meera Syal?s critically highly acclaimed novel Anita and Me (1996) addresses the complex issues of child?s emerging individuality, the struggle with bi-cultural situation, the protagonis?s coping with ethnic versus mainstream identity, the influence of peer pressure on her maturation and how the realization of otherness and experience with racism function as rites of passage in the protagonist?s transition from childhood to adolescence.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethnicity, Individuality and Peer Pressure in Meera Syal's Anita and Me

  • Popis výsledku anglicky

    The article focused on the literary depiction of bi-cultural childhood consciously placed into postmodern situation. Using theories of post-modernity and multiculturalism, I will analyze how Meera Syal?s critically highly acclaimed novel Anita and Me (1996) addresses the complex issues of child?s emerging individuality, the struggle with bi-cultural situation, the protagonis?s coping with ethnic versus mainstream identity, the influence of peer pressure on her maturation and how the realization of otherness and experience with racism function as rites of passage in the protagonist?s transition from childhood to adolescence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0151" target="_blank" >GA405/07/0151: Obraz dětství v americkém románu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Theories in Practice: proceedings of the 1st International Conference on English and American Studies

  • ISBN

    978-80-7318-823-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    9. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000279603400018