Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Depicting Postmodern Adolescence in American Coming-of-Age Novels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F11%3A39883419" target="_blank" >RIV/00216275:25210/11:39883419 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25210/10:39883251

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Depicting Postmodern Adolescence in American Coming-of-Age Novels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Focusing on several American coming-of-age novels - Annie John by Jamaica Kincaid, Maud Martha by Gwendolyn Brooks and Brown Girl, Brownstones by Paule Marshall - the paper discusses literary representations of adolescence set in postmodern times and attempts to define the postmodern, ethnic coming-of-age novel as a new variation of the classical Bildungsraman genre. Attention is paid to issues such as personal and ethnic identity, peer and community acceptance, family dynamics, rites of passages. The paper thus tries to prove that despite some critical claims that the genre is "dead," it is, on the contrary, a very potent literary form allowing authors to address various social and cultural aspects, such as marginality and centrality, ethnicity and main stream identity, assimilation, etc.

  • Název v anglickém jazyce

    Depicting Postmodern Adolescence in American Coming-of-Age Novels

  • Popis výsledku anglicky

    Focusing on several American coming-of-age novels - Annie John by Jamaica Kincaid, Maud Martha by Gwendolyn Brooks and Brown Girl, Brownstones by Paule Marshall - the paper discusses literary representations of adolescence set in postmodern times and attempts to define the postmodern, ethnic coming-of-age novel as a new variation of the classical Bildungsraman genre. Attention is paid to issues such as personal and ethnic identity, peer and community acceptance, family dynamics, rites of passages. The paper thus tries to prove that despite some critical claims that the genre is "dead," it is, on the contrary, a very potent literary form allowing authors to address various social and cultural aspects, such as marginality and centrality, ethnicity and main stream identity, assimilation, etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0151" target="_blank" >GA405/07/0151: Obraz dětství v americkém románu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Silesian Studies in English 2009 : Proceedings of the International Conference of English and American Studies

  • ISBN

    978-80-7248-622-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    213-225

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Opava

  • Datum konání akce

    7. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000291630800015