Depicting Postmodern Adolescence in American Coming-of-Age Novels
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F11%3A39883419" target="_blank" >RIV/00216275:25210/11:39883419 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25210/10:39883251
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Depicting Postmodern Adolescence in American Coming-of-Age Novels
Popis výsledku v původním jazyce
Focusing on several American coming-of-age novels - Annie John by Jamaica Kincaid, Maud Martha by Gwendolyn Brooks and Brown Girl, Brownstones by Paule Marshall - the paper discusses literary representations of adolescence set in postmodern times and attempts to define the postmodern, ethnic coming-of-age novel as a new variation of the classical Bildungsraman genre. Attention is paid to issues such as personal and ethnic identity, peer and community acceptance, family dynamics, rites of passages. The paper thus tries to prove that despite some critical claims that the genre is "dead," it is, on the contrary, a very potent literary form allowing authors to address various social and cultural aspects, such as marginality and centrality, ethnicity and main stream identity, assimilation, etc.
Název v anglickém jazyce
Depicting Postmodern Adolescence in American Coming-of-Age Novels
Popis výsledku anglicky
Focusing on several American coming-of-age novels - Annie John by Jamaica Kincaid, Maud Martha by Gwendolyn Brooks and Brown Girl, Brownstones by Paule Marshall - the paper discusses literary representations of adolescence set in postmodern times and attempts to define the postmodern, ethnic coming-of-age novel as a new variation of the classical Bildungsraman genre. Attention is paid to issues such as personal and ethnic identity, peer and community acceptance, family dynamics, rites of passages. The paper thus tries to prove that despite some critical claims that the genre is "dead," it is, on the contrary, a very potent literary form allowing authors to address various social and cultural aspects, such as marginality and centrality, ethnicity and main stream identity, assimilation, etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0151" target="_blank" >GA405/07/0151: Obraz dětství v americkém románu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Silesian Studies in English 2009 : Proceedings of the International Conference of English and American Studies
ISBN
978-80-7248-622-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
213-225
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Opava
Místo konání akce
Opava
Datum konání akce
7. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000291630800015