Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak se učí na vysokých školách: výzkumný směr "přístupů k učení"

Popis výsledku

Článek shrnuje výzkumný směr "přístupů k učení" ve vysokém školství: vysvětluje klíčový rozdíl mezi povrchovými a hloubkovými přístupy k učení, SOLO taxonomii výstupů z učení, vnímání vzdělávacího prostředí a další související koncepty. V závěru článek analyzuje snahy integrovat "přístupy k učení" do sociálněvědních výzkumů vysokého školství.

Klíčová slova

learning outcomeshigher educationapproaches to learning

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak se učí na vysokých školách: výzkumný směr "přístupů k učení"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek shrnuje výzkumný směr "přístupů k učení" ve vysokém školství: vysvětluje klíčový rozdíl mezi povrchovými a hloubkovými přístupy k učení, SOLO taxonomii výstupů z učení, vnímání vzdělávacího prostředí a další související koncepty. V závěru článek analyzuje snahy integrovat "přístupy k učení" do sociálněvědních výzkumů vysokého školství.

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches to learning in higher education: overview and critical analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This article summarises the theory of approaches to learning in higher education. After explaining the core distinction between deep and surface approaches the articles reviews related theoretical concepts: the SOLO taxonomy of learning outcomes, perceptions of the learning environment, conceptions of learning, conceptions of and approaches to teaching, disciplinary ways of thinking and practicing, threshold concepts and constructive alignment. By way of conclusion, the article discusses social-scientific criticisms of the individualistic limitations of this theory. These criticisms acknowledge the value of the approaches to learning theory but seek to re-contruct it by integrating into the more mainstream social-scientific research approaches.

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    48-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

AM - Pedagogika a školství

Rok uplatnění

2012