Propaganda a "antipropaganda" ve světě literatury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F12%3A39895513" target="_blank" >RIV/00216275:25210/12:39895513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Propaganda a "antipropaganda" ve světě literatury
Popis výsledku v původním jazyce
Pojem "propaganda" má v literární kultuře a v společenském kontextu i svůj protipól: nonkonformní texty, které představují "antipropagandistickou" polemiku nebo radikální negaci tzv. oficiálních propagandistických tezí. V poválečné české literatuře jsouparametry "antipropagandy" zjevné zejména v ineditní tvorbě Egona Bondyho, Bohumila Hrabala nebo Karla Maryska.
Název v anglickém jazyce
Propaganda and "antipropaganda" in the world of literature
Popis výsledku anglicky
In literary culture as well as in social context the term "propaganda" has its antipole - nonconformist texts, representing "antipropagandistic"polemic or radical negation of the official propagandist principles. In Czech literature after 1945 antipropagandistic features are evident especially above all in unpublished works of Egon Bondy, Bohumil Hrabal or Karel Marysko.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kontexty propagandy
ISBN
978-80-7395-515-1
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
195-202
Počet stran knihy
352
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—