Expressing support and encouragement in online discussions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39896605" target="_blank" >RIV/00216275:25210/13:39896605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://conference.uaa.utb.cz/index.php/conferenceinfo/offline-registration/2-uncategorised" target="_blank" >http://conference.uaa.utb.cz/index.php/conferenceinfo/offline-registration/2-uncategorised</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Expressing support and encouragement in online discussions
Popis výsledku v původním jazyce
Online communication represents a type of discourse with features typical of both written and spoken discourse. Interaction as the primary function of spoken discourse, contrasted to information as the primary function of written discourse, influences the structure of exchanges in online discussions no matter if they are synchronous or asynchronous. This paper presents an analysis of the language of online asynchronous discussions, the purpose of which was to promote collaboration among students duringtheir work on an independent task. The research is focused on identifying the ways of expressing support and encouragement in the non-native speakers' corpus, on sorting them according to their structure, interrelating individual structural types with particular meanings and searching for general tendencies of their distribution depending on various factors, including cooperation and politeness principles.
Název v anglickém jazyce
Expressing support and encouragement in online discussions
Popis výsledku anglicky
Online communication represents a type of discourse with features typical of both written and spoken discourse. Interaction as the primary function of spoken discourse, contrasted to information as the primary function of written discourse, influences the structure of exchanges in online discussions no matter if they are synchronous or asynchronous. This paper presents an analysis of the language of online asynchronous discussions, the purpose of which was to promote collaboration among students duringtheir work on an independent task. The research is focused on identifying the ways of expressing support and encouragement in the non-native speakers' corpus, on sorting them according to their structure, interrelating individual structural types with particular meanings and searching for general tendencies of their distribution depending on various factors, including cooperation and politeness principles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
From Theory to Practice 2012: Proceedings of the Fourth International Conference on Anglophone Studies
ISBN
978-80-7454-276-3
ISSN
1805-9899
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
73-82
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
5. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000325381100005